mandag den 9. marts 2015

Tanker om at være online hele tiden

Vi lever jo i en verden hvor vi kan være online hele tiden. Mange vælger også at være det. Inklusive mig selv. Det første jeg gør om morgenen, og det sidste jeg gør om aftenen, er at tjekke min telefon. Jeg har læst rigtig mange artikler, og hørt folk sige at man skal lade være med hele tiden at være på. Jeg har slået mig selv oven i hovedet med det, fordi jeg syntes at jeg skulle være med på den bølge at komme tilbage til nuet og naturen og så videre.
Men jeg har fundet ud af at det altså ikke hjælper mig på nogen måde, hele tiden at minde mig selv om at jeg skal være til stede, i stedet for at kigge ned i min telefon. Til gengæld ved jeg at det hjælper mig nogen gange at kigge ned i min telefon. Jeg er rigtig god til at tænke for meget, og den hjælper mig ligesom til at slappe af. Også om aftenen. Min mor sagde engang, at hun godt vidste at det ikke er så sundt at kigge på skærme lige inden man skal sove, men hvis det hjalp mig til at falde i søvn, så var hun faktisk ligeglad med det.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg ville have ud af det her indlæg. Måske at man godt kan være til stede, være jordbunden og alt det der halløj, samtidig med at man bruger meget tid på sin telefon. Man skal nok selv mærke efter, hvad man syntes er rigtigt. Det gør jeg, og jeg bliver bedre og bedre til det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar