lørdag den 11. januar 2014

Don Quixote

Jeg var inde at se "Don Quixote" her til aften, på Betty Nansen teatret. Det var helt vildt godt! Rigtig kreativt lavet. Der var ikke rigtig kulisser med, det var mere rekvisitter. Der var 4 personer med helt sort tøj på, som gik rundt med rekvisitterne, og det fungerede ret godt. Det var også et sjovt stykke.
Hvis du ikke kender Don Quixote, er det en roman skrevet af spanieren Miguel de Cervantes. Den er fra starten af 1600 tallet, og sproget er derfor liidt gammeldags. Det gør nu ikke så meget, og jeg vil også gerne læse bogen nu hvor jeg hat set det på teater.
Selve historien handler om Alonso Quijano som elsker at læse om riddere og helte gerninger, og beslutter sig for at drage ud i verden som Don Quixote. På sin færd møder han mange farer, blandt andet en vindmølle og en flok får.
Nicolas Bro spillede Don Quixote, og det gjorde han rigtig godt vil jeg sige. Jeg kunne ikke lade være med at have medlidenhed med ham, han er så dejlig naiv, og vil bare gerne hjælpe andre med sine helte gerninger. Selv om han nu ikke er så god til det..
Men du kan jo selv se hvordan det går. Jeg vil klart anbefale teaterstykket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar