fredag den 8. april 2016

Om at være voksen

Er det virkelig så svært at være 11 år, Krumme? Så skulle du prøve at blive voksen. Det er godt nok svært.
Der var på et tidspunkt, da jeg boede hjemme, at mine forældre ville have mig til at betale min egen medicin. Jeg kan huske, at jeg blev helt skræmt, for der kunne jeg mærke at jeg var ved at blive voksen.
Nu hvor jeg bor ude selv, bruger jeg over halvdelen af mine penge på husleje og regninger.
Jeg har købt et køkken! Hvad sker der lige for det?

Der er selvfølgelig nogle rigtig gode ting ved at blive voksen, og flytte hjemmefra.
Jeg kan selv bestemme hvordan mit hjem skal se ud. Jeg bestemmer selv hvad jeg vil have at spise.
Da jeg var lille, glædede jeg mig til at jeg selv kunne bestemme hvad for noget slik jeg ville spise om fredagen. Meget vigtig ting i livet! Og det er virkelig fedt, selv at kunne vælge.
Jeg har også fået en kat, og selvom det er skræmmende at have ansvar, så er det noget af det bedste der er sket i mit liv.
Jeg kan generelt bare godt lide at have ansvar. Jeg tror at jeg har fået bedre selvtillid af det.

Måske er det slet ikke så slemt at være voksen.
Man skal nok bare vænne sig til det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar