mandag den 6. maj 2013

How I clean my make-up brushes


 


Jeg renser ikke mine pensler så tit, men nu tænkte jeg at det var på tide. Samtidig ville jeg så lige dele hvordan jeg gør det. Jeg ville helst rense dem en gang om ugen, eller hver anden uge. Men her får i så hvordan jeg gør.

I don't clean my makeup brushes that often, but now I thought it was about time. And then I wanted to share how I do it. I would prefer to do it once a week, or every other week. But here you get how I clean them.



 
Jeg bruger noget opvaskemiddel, for at rense dem.

I use some dis-soap to clean them.  

Så bruger jeg noget olie. Som regel oliven olie, men det havde jeg ikke noget af. Så det blev solsikke i stedet. Olien er til for at bevare hårenes blødhed, så det ikke er ren opvaskemiddel.

Then I use some oil. Usually olive oil, but I didn't have any. So I used some sunflower oil instead. The oil is to preserve the softness in the bristles, and so it is not just straight up dis-soap.   




Så putter jeg det bare på en tallerken, lidt mere opvaskemiddel end olie, og kører børsterne rundt i det. Bagefter renser jeg dem under lunkent vand. 

Then I just put it on a plate, a little bit more dis-soap than oil, and stir the brushes in it. Afterwards I rinse them under lukewarm water. 





Når jeg har renset dem alle sammen, stiller jeg dem i nogle kopper. Jeg stiller dem med bunden i vejret så der ikke kommer vand ned til limen der holder hårene sammen. Jeg putter bare noget papir i bunden til at suge vandet.
Det var sådan jeg gør det :-) Jeg håber at i kan bruge det til noget.

When I have rinsed them all, I put them in some cups. I put them with the bristles facing down, so that the water don't get to the glue that keep the bristles together. I just put some paper in the bottom to absorb the water.
So that is how I do it :-) I hope it is useful to you.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar